شبکه آموزش و پژوهش روابط عمومی

مباحث جدید آموزش،مشاوره،برنامه ریزی و پژوهش در روابط عمومی

شبکه آموزش و پژوهش روابط عمومی

مباحث جدید آموزش،مشاوره،برنامه ریزی و پژوهش در روابط عمومی

شبکه آموزش و پژوهش روابط عمومی

شبکه آموزش و پژوهش روابط عمومی آموزش ها و پژوهش های روابط عمومی را با هدف خدمت به جامعه شریف روابط عمومی در چارچوب اخلاق حرفه ای ارایه می نماید.این شبکه که کار خود را از دی ماه 1395 آغاز نموده است،ارایه آموزش های کاربردی و دسترسی آسان علاقمندان به استانداردهای روابط عمومی را در دستور کار خود قرار داده است.شبکه آموزش و پژوهش روابط عمومی کشور علاوه بر ارایه و انتشار مقالات روابط عمومی،اطلاعات جامعی در خصوص برنامه ریزی و پژوهش در روابط عمومی منتشر می کند.شبکه آموزش و پژوهش روابط عمومی کشور،رسانه ای برای روابط عمومی هاست که در آن می توانید آخرین مباحث حوزه روابط عمومی،ارتباطات و رسانه های جدید را مطالعه فرمایید.این شبکه از انتقادات و نظرات همه مخاطبان و علاقمندان استقبال می کند.

تحقیق و پژوهش یکی از فعالیتهای مهم و به عبارتی از ارکان روابط عمومی است اگر بپذیریم سنجش افکار عمومی یکی از فعالیتهای عمده و مهم  روابط عمومی است پس بهره گیری از روشهای پژوهشی و تحقیق گامی بلند در جهت دستیابی به اهداف روابط عمومی است.

در این بخش دو بستر و جایگاه مهم وجود دارد اول سنجش نظرات ودیدگاههای مردم و یا به عبارتی ارباب رجوع از طریق تحقیقات میدانی و با استفاده از روشهای مختلف نمونه گیری و دوم بررسی و تجزیه و تحلیل محتوای وسایل ارتباط جمعی به ویژه مطبوعات امروزه بسیاری از متولیان ودست اندرکاران روابط عمومی افکار عمومی را به عنوان یک عامل تأثیر گذار و مهم در تحولات سازمانی واجتماعی قبول دارند ولی نگاه آنان نسبت به افکار عمومی مبتنی بر پایگاه و جایگاه علمی نیست. بسیاری از صاحب نظران معتقدند که فعالیت روابط عمومی با تحقیق و پژوهش آغاز شده و با ارزیابی به پایان میرسد.

 امروزه در روابط عمومی های نوین وکارآمد تحقیقات وپژوهش به ویژه سنجش افکار موجب شده تا تصمیم گیر ی ها و تصمیم سازی ها درسازمان مخاطب محور شده وسطح فعالیتها وموفقیت های سازمانی ارتقا یابد باید بپذیریم اطلاع یابی واطلاع رسانی درست زمانی بطور منطقی واصولی محقق میشود که زمینه پژوهشی داشته باشد ویک ارتباط دو سویه هم زمینه اعتماد مخاطبان را فراهم سازد و هم باارزیابیدیدگاههای مخاطبان و تبادل اطلاعات زمینه مشارکت فعال و پویا ایجاد میشود.

برسی وشناخت ومطالعه مداوم محیط داخل وخارج سازمان یک وظیفه مهم روابط عمومی است. پیشرفت روز افزون وسایل ارتباط جمعی و بهره گیر باز فن آوری های نوین اطلاعاتی و ارتباطی موجب شده است تا روابط عمومی ها بتوانند درعرصه فعالیت سازمانی موفق باشد که پژوهش مدار وتحلیل گرا باشند حرکت از جامعه صنعتی به سوی جامعه اطلاعاتی و پدیده مهم جهانی شدن زمینه شناسایی، کسب پردازش و انتقال دانش واطلاعات را فراهم نموده است.


 مشاوره تبلیغات مشاوره بازاریابی مشاوره روابط عمومی مقاله روابط عمومی

و اگر روابط عمومی نتواند در این چرخش اطلاعات نقش آفرینی کند روابط عمومی مرده  و ناکار آمد است راه اندازی تلفن گویا، سایت وپایگاههای اطلاعاتی، وبلاگ ، نشریات الکترونیکی، مجله الکترونیکی درتغییر کارکردها و شکل و محتوای روابط عمومی در هزاره سوم تأثیر بسزایی داشته است و دراین عرصه سازمانی میتواند موفق عمل کند که با اطلاع رسانی واطلاع یابی به موقع چالش ها را پشت سر بگذارد. درغیر اینصورت سازمانهای باروابط عمومی سنتی وناکارآمد در آستانه شکست وناکامی قرار میگیرد.
امروزه روابط عمومی را کوشش مدبرانه ایبرایترغیب و تشویق مردم یا نفوذ در افکار آنان بااستفاده از وسایل ارتباطی تعریف میکنند . و یا پروفسور حمید مولانا معتقد است روابط عمومی در واقع رابطی است بین سازمانها ومردم وسعی دارد که اهداف سازمانها را برای مردم تشریح و از مردم بیشتر خبر گیری کند و عکس العمل آنان را تصمیم گیران وبه سازمان تحویل دهد.

امام خمینی(ره) بارها توجه به دیدگاهها و نظرات و خواست مردم را به مسئولین سفارش می فرمودند و تأکید کردند ما باید ببینیم که این ملّتی که ماها را به این مقام ها رسانده اند از م اچه میخواهند و ماباید برای آنها چه بکنیم  به همین دلیل است که حضرت امام رابطه بین مردم و دولت را دو طرفه میدانند و تأکید می کنند بدون پشتیبانی مردم نمی شود کار کرد حضرت امام (ره ) نظارت ومشارکت مردم را تضمین کننده امنیت وآرامش جامعه می دانستند ومی فرمودند : آگاهی مردم ومشارکت ونظارت وهمگامی آنها با حکومت منتخب خودشان خود بزرگترین ضمانت حفظ امنیت در جامعه است .

شکی نیست که در عصر دیجیتال وبرای تحقق اهداف سازمانی روابط عمومی وظیفه دارد که نقاط ضعف وقوت درون سازمان را بشناسد واز فرصت ها وتهدید های برون سازمانی نیز مطلع باشد تا بتواند با اطلاع رسانی شفاف وواقعی و پرهیز از بزرگ نمایی و تعریف و تمجید غیر واقعی زمینه تصمیم گیری و تصمیم ساز و مناسب را در سازمان فراهم نمایند .