شبکه آموزش و پژوهش روابط عمومی

مباحث جدید آموزش،مشاوره،برنامه ریزی و پژوهش در روابط عمومی

شبکه آموزش و پژوهش روابط عمومی

مباحث جدید آموزش،مشاوره،برنامه ریزی و پژوهش در روابط عمومی

شبکه آموزش و پژوهش روابط عمومی

شبکه آموزش و پژوهش روابط عمومی آموزش ها و پژوهش های روابط عمومی را با هدف خدمت به جامعه شریف روابط عمومی در چارچوب اخلاق حرفه ای ارایه می نماید.این شبکه که کار خود را از دی ماه 1395 آغاز نموده است،ارایه آموزش های کاربردی و دسترسی آسان علاقمندان به استانداردهای روابط عمومی را در دستور کار خود قرار داده است.شبکه آموزش و پژوهش روابط عمومی کشور علاوه بر ارایه و انتشار مقالات روابط عمومی،اطلاعات جامعی در خصوص برنامه ریزی و پژوهش در روابط عمومی منتشر می کند.شبکه آموزش و پژوهش روابط عمومی کشور،رسانه ای برای روابط عمومی هاست که در آن می توانید آخرین مباحث حوزه روابط عمومی،ارتباطات و رسانه های جدید را مطالعه فرمایید.این شبکه از انتقادات و نظرات همه مخاطبان و علاقمندان استقبال می کند.

۷ مطلب در بهمن ۱۳۹۹ ثبت شده است

فرآیند اعتمادسازی مخاطبین

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۰ بهمن ۹۹ ، ۰۸:۰۵
محمدرضا باقری

اعتمادسازی در روابط عمومی

یکی از عوامل مؤثر در افزایش بهره وری و بالندگی سازمان، جلب اعتماد عمومی است که نقش مهمی را نیز در ایجاد گسترش ارتباط و افزایش رضایت مخاطبین بعهده دارد. اعتماد عمومی زمانی اتفاق می افتد که مراجعین سازمان رضایت کامل خود را از خدمات دریافتی ابراز نموده و اطمینان کامل را کسب نمایند. در این میان، روابط عمومی با انجام وظایف اصلی خود می تواند نقش اساسی را در فرآیند اعتماد سازی مخاطبین نسبت به سازمان ایفاء نماید. به اعتقاد کارشناسان، اطلاع رسانی دقیق و شفاف سازی اطلاعات، در زمینه اعتمادسازی و افزایش سطح آگاهی مردم بسیار مؤثرترند، بطوری که روابط عمومی ها برای تأمین نیازهای اطلاعاتی مخاطبان باید دقت لازم را داشته باشند تا امکان انتقال پیام برای تحقق اهداف پیش بینی شده فرآهم آید.انتشار پیام ارتباطی متناسب با توقعات مخاطبین، پرهیز از یکنواختی پیام، متنوع نمودن برنامه های ارتباطی و بکارگیری فن آوری نوین اطلاع رسانی از مهمترین نکاتی هستند که باید در تهیه، تنظیم و انتشار پیامهای ارتباطی لحاظ شوند تا پیام تأثیر مورد نظر خود را بر مخاطب داشته باشد.علاوه بر اطلاع رسانی، پاسخگویی و دریافت نظرات مردمی و همچنین توجه به آموزش کارکنان، در جریان اعتمادسازی بسیار تأثیرگزار هستند. پاسخگویی مقوله ایست حساس و در عین حال فرآیندی را شامل می شود که مخاطب با برقراری ارتباط درصدد دریافت راه حل مناسب برای رفع نیاز و خواسته های خود است. این روش، شیوه ای مؤثر بر کارآمد سازی نظام اداری و جلب اعتماد عمومی بشمار می رود و در نهایت به اعتمادسازی پایداری در نزد مخاطبین منجر می شود.بر کسی پوشیده نیست که نظرخواهی بمنظور شناخت نگرش آنها نیز مهم بوده و می بایست که این امر پیوسته و مستمر جریان داشته باشد چرا که تحقق اعتماد مردم در گرو تأثیرگزاری نظرات آنان در تصمیم گیری ها و تصمیم سازی های هر سازمان است. از طریق این شیوه، می توان حمایت و اعتماد بیشتر مخاطبان را بدست آورد و با ایجاد ارتباطی مستمر به تعیین خط مشی و تدوین چشم انداز پرداخت. بنابراین لازم است که روابط عمومی در هر سازمانی تلاش کند تا با اطلاع رسانی دقیق، پاسخگویی مناسب و شفاف نگرش افراد و آموزش مستمر، تفاهم و اعتماد افراد را نسبت به سازمان بدست آورد. 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۰ بهمن ۹۹ ، ۰۸:۰۲
محمدرضا باقری

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۸ بهمن ۹۹ ، ۰۴:۲۳
محمدرضا باقری

روابط عمومی اثربخش

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۵ بهمن ۹۹ ، ۰۵:۱۲
محمدرضا باقری

یک برنامه روابط عمومی کارا

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۴ بهمن ۹۹ ، ۱۰:۰۲
محمدرضا باقری

برنامه روابط عمومی   سال 1400 را از  امروز طراحی کنیم ...

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳ بهمن ۹۹ ، ۰۸:۱۷
محمدرضا باقری

برنامه ریزی سالانه

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲ بهمن ۹۹ ، ۰۵:۴۲
محمدرضا باقری