کتاب برنامه ریزی استراتژیک در روابط عمومی به سفارش مرکز آموزش و پژوهش های توسعه و آینده نگری کشور توسط علی قدرت نجفی تالیف شده است. این کتاب به صورت درسنامه است در 3 فصل تدوین شده است.
مولف در فصل اول به بحث برنامه ریزی و در فصل دوم به مبحث استراتژیک و در نهایت درفصل سوم به نقش برنامه ریزی استراتژیک در روابط عمومی سازمان ها پرداخته است. کتاب برنامه ریزی استراتژیک در روابط عمومی علاوه برفهرست مطالب و پیش گفتار در هر فصل دارای مقدمه و اهداف کلی و رفتاری بخش ها وعناوین است و در پایان هرفصل خلاصه ای از مطالب فصل ذکر شده است.
پایان هرفصل
کتاب دارای 5 سوال تشریحی و 15 سوال چهار
گزینه ای تستی است و در پایان کتاب
منابع فارسی و انگلیسی ذکر شده است.
علی قدرت نجفی مولف این کتاب عضو انجمنهای اهل قلم و روابط عمومی ایران روزنامه نگار، مدرس دانشگاه است و کتاب های روابط عمومی درقرآن ،110تکنیک روابط عمومی اسلامی، فرزندم انسان باش،سبک های نوین خبر نویسی، مصاحبه و گزارش و.... را به چاپ رسانده است.